1. Winterbanden

Alles wat u moet weten over winterbanden.

Dankzij de winterbanden kunt u zelfs bij zeer koud weer veilig rijden. Deze banden zijn ontworpen om u een betere weggrip te geven en de remafstand te verkleinen bij het remmen in koud en nat weer. Wij raden het gebruik van winterbanden tussen oktober en maart sterk aan. Ontdek welke van de drie onderstaande scenario's voor u van toepassing zijn en beheer zelf uw winterbanden met gemak.

Bevat uw huidige leaseovereenkomst ook winterbanden?

Ja, ik heb ze opgenomen in het contract voor mijn nieuwe auto en de set banden is nog niet geleverd.

In dit geval kunt u een nieuwe set banden bestellen bij de specialisten van Q-Team. Zij kennen de procedure voor het leveren, monteren en opslaan van banden.

Ja, ik heb ze opgenomen in het contract van mijn gebruikte MisterGreen auto en er is nog geen set banden geleverd.

Als u een tweedehands MisterGreen voertuig heeft, heeft u wellicht al een bestaande set banden beschikbaar voor uw auto. Neem in dit geval contact op met servicedesk@mistergreenlease.be om uw banden te laten afleveren bij een van de bandenspecialisten van Q-Team.

Ja, en ik weet welke bandenspecialist mijn banden heeft opgeslagen.

Als u weet waar uw winterbanden zich bevinden en u wilt ze op deze locatie laten vervangen, neem dan contact op met het betreffende bandencentrum. In de meeste gevallen is dit Q-Team.

Ja, maar ik weet niet waar mijn winterbanden zijn OF ik wil een andere bandenspecialist bellen.

Als u niet weet waar uw winterbanden zich bevinden of als u contact wilt opnemen met een andere bandenspecialist, stuur dan een e-mail naar servicedesk@mistergreenlease.be. Wij melden u zo snel mogelijk waar uw banden zijn opgeslagen. Maak vervolgens eenvoudigweg een afspraak met de betreffende dienstverlener voor de montage van uw winterbanden.

Nee, mijn huurcontract bevat geen winterbanden...

Stuur in dit geval een e-mail naar contractbeheer@mistergreenlease.be om winterbanden in uw huurovereenkomst op te nemen. Wij sturen u zo snel mogelijk een offerte, evenals de plaats waar u uw banden kunt laten monteren. U kunt dan zelf een afspraak maken voor het passen.

2. Pech door een lekke band

Wat moet ik doen als ik een lekke band krijg?

Verdomme, een lekke band! Welke situatie geldt voor u?

Ik heb een lekke band en ik kan niet verder:

Als u een lekke band hebt en niet verder kunt rijden, neem dan contact op met MisterGreen Lease Assistance: +32 2 286 36 43.

Ik heb een band die lek is of langzaam leegloopt, maar ik kan verder rijden:

Als u een lekke of langzaam leeglopende band heeft, maar u kunt toch veilig verder reizen, neem dan contact op met Q-Team.

3. Onderhoud

Ontdek alles over de zorg voor uw Tesla of een ander elektrisch automerk.

Heeft uw elektrische auto onderhoud nodig? Om uw elektrische auto in perfecte staat te houden is onderhoud van het grootste belang.

Meestal geeft het dashboard van uw auto aan wanneer het tijd is voor gepland onderhoud. Als dit het geval is, neem dan zelf contact op met de dichtstbijzijnde autodealer. U hoeft MisterGreen niet te informeren: u kunt zelf een afspraak maken wanneer het u uitkomt.

De dealer neemt dan contact met ons op om de details uit te werken. Als de service langer dan 24 uur duurt, biedt de dealer een vervangend voertuig aan.

Heb je een Tesla? U kunt hier zoeken naar een Tesla-servicecentrum bij u in de buurt.

4. Problemen oplossen

Mijn auto is kapot gegaan. Ik zit ergens vast. Wat moet ik doen om hulp te krijgen?

Welke situatie geldt voor u? Loopt uw auto helemaal niet meer of heeft hij een ander technisch defect?

De auto loopt helemaal niet.

Gelieve MisterGreen Lease Assistance rechtstreeks te contacteren op +32 2 286 36 43. Ze staan dag en nacht tot uw beschikking om uw auto naar een erkende MisterGreen-reparateur te laten slepen en u naar uw bestemming te brengen. De reparateur houdt u op de hoogte van de reparatie van uw auto.

Een ander technisch defect

Uw elektrische auto rijdt nog steeds, maar heeft een ander technisch defect of werkt niet meer goed? Neem in dit geval contact op met de dealer van het merk van uw auto.

Contactinformatie voor de dealer van het merk is meestal te vinden op de website van de dealer.

Voor Tesla Support is het nummer 0800 020 0160.

5. Stuurwieltrillingen

Tijdens het rijden trilt mijn stuurwiel. Wat moet ik doen?

Trilt het stuurwiel van uw auto? Er is niets vervelender dan een vibrerend stuurwiel. Vaak kan dit probleem worden opgelost door de banden opnieuw in balans te brengen. Maak een afspraak met een van onze bandenspecialisten: Q-Team.

6. Wat is de naam van mijn verzekeringsmaatschappij?

Informeer de hersteller in geval van schade over de naam van uw verzekeringsmaatschappij.

De verzekeringsmaatschappij is AON. Stuur uw ongevallenrapport terug naar servicedesk@mistergreenlease.be

In BE ook AON, maar de verzekeraar is Alliance. Wijzig het formulier.

7. Beschadigde voorruit

Is uw voorruit beschadigd of zitten er splinters in de voorruit?

Een chip in uw voorruit wordt snel gerepareerd en in de meeste gevallen is deze reparatie gratis. Het is echter noodzakelijk om de splinter op tijd te laten repareren om te voorkomen dat deze in een scheur verandert. In het laatste geval zal het soms nodig zijn om de volledige voorruit te vervangen, wat vaak van invloed is op het eigen risico.

Het eigen risico voor ruitschade is € 175,00. Als het eigen risico wordt verminderd, bedraagt het eigen risico € 150,00.

Klik hier om schade aan uw voorruit te melden.