1. Winterbanden

Alles wat u moet weten over winterbanden.

Dankzij de winterbanden kunt u zelfs bij zeer koud weer veilig rijden. Deze banden zijn ontworpen om u een betere weggrip te geven en de remafstand te verkleinen bij het remmen in koud en nat weer. Wij raden het gebruik van winterbanden tussen oktober en maart sterk aan. Ontdek welke van de drie onderstaande scenario's voor u van toepassing zijn en beheer zelf uw winterbanden met gemak.

Bevat uw huidige leaseovereenkomst ook winterbanden?

Ja, ik heb ze opgenomen in het contract voor mijn nieuwe auto en de set banden is nog niet geleverd.

In dit geval kunt u een nieuwe set banden bestellen bij de specialisten van Q-Team. Zij kennen de procedure voor het leveren, monteren en opslaan van banden.

Ja, ik heb ze opgenomen in het contract van mijn gebruikte MisterGreen auto en er is nog geen set banden geleverd.

Als u een tweedehands MisterGreen voertuig heeft, heeft u wellicht al een bestaande set banden beschikbaar voor uw auto. Neem in dit geval contact op met servicedesk@mistergreenlease.be om uw banden te laten afleveren bij een van de bandenspecialisten van Q-Team.

Ja, en ik weet welke bandenspecialist mijn banden heeft opgeslagen.

Als u weet waar uw winterbanden zich bevinden en u wilt ze op deze locatie laten vervangen, neem dan contact op met het betreffende bandencentrum. In de meeste gevallen is dit Q-Team.

Ja, maar ik weet niet waar mijn winterbanden zijn OF ik wil een andere bandenspecialist bellen.

Als u niet weet waar uw winterbanden zich bevinden of als u contact wilt opnemen met een andere bandenspecialist, stuur dan een e-mail naar servicedesk@mistergreenlease.be. Wij melden u zo snel mogelijk waar uw banden zijn opgeslagen. Maak vervolgens eenvoudigweg een afspraak met de betreffende dienstverlener voor de montage van uw winterbanden.

Nee, mijn huurcontract bevat geen winterbanden...

Stuur in dit geval een e-mail naar contractbeheer@mistergreenlease.be om winterbanden in uw huurovereenkomst op te nemen. Wij sturen u zo snel mogelijk een offerte, evenals de plaats waar u uw banden kunt laten monteren. U kunt dan zelf een afspraak maken voor het passen.

2. Pech door een lekke band

Wat moet ik doen als ik een lekke band krijg?

Verdomme, een lekke band! Welke situatie geldt voor u?

Ik heb een lekke band en ik kan niet verder:

Als u een lekke band hebt en niet verder kunt rijden, neem dan contact op met MisterGreen Lease Assistance: +32 2 286 36 43.

Ik heb een band die lek is of langzaam leegloopt, maar ik kan verder rijden:

Als u een lekke of langzaam leeglopende band heeft, maar u kunt toch veilig verder reizen, neem dan contact op met Q-Team.

3. Onderhoud

Onderhoud van de auto

Anders dan bij auto's die op brandstof rijden, hebben Tesla's niet de gebruikelijke olieverversing, vervanging van brandstoffilters of bougies, of emissiecontroles nodig. Omdat het elektrische auto's zijn, is zelfs het vervangen van remblokken zeldzaam. Dankzij regeneratief remmen wordt remenergie namelijk teruggeleid naar de batterij, wat slijtage van de remmen aanzienlijk vermindert.

Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla. Klik hier voor het aanbevolen periodieke onderhoud van de Tesla modellen. U hoeft MisterGreen niet te informeren: u kunt zelf een afspraak maken wanneer het u uitkomt.

U kunt hier zoeken naar een Tesla Servicecentrum bij u in de buurt.

4. Problemen oplossen

Mijn auto is kapot gegaan. Ik zit ergens vast. Wat moet ik doen om hulp te krijgen?

Welke situatie geldt voor u? Loopt uw auto helemaal niet meer of heeft hij een ander technisch defect?

De auto loopt helemaal niet.

Gelieve MisterGreen Lease Assistance rechtstreeks te contacteren op +32 2 286 36 43. Ze staan dag en nacht tot uw beschikking om uw auto naar een erkende MisterGreen-reparateur te laten slepen en u naar uw bestemming te brengen. De reparateur houdt u op de hoogte van de reparatie van uw auto.

Een ander technisch defect

Uw elektrische auto rijdt nog steeds, maar heeft een ander technisch defect of werkt niet meer goed? Neem in dit geval contact op met de dealer van het merk van uw auto.

Contactinformatie voor de dealer van het merk is meestal te vinden op de website van de dealer.

Voor Tesla Support is het nummer 0800 020 0160.

5. Stuurwieltrillingen

Tijdens het rijden trilt mijn stuurwiel. Wat moet ik doen?

Trilt het stuurwiel van uw auto? Er is niets vervelender dan een vibrerend stuurwiel. Vaak kan dit probleem worden opgelost door de banden opnieuw in balans te brengen. Maak een afspraak met een van onze bandenspecialisten: Q-Team.

6. Schade melden

In geval van schade, moet u een Europees Schadeformulier​ invullen en tekenen. U mag dan uw schade via het volgende formulier melden.

De verzekeringsmaatschappij is AON. Klik hier voor het MisterGreen schadeformulier.

7. Beschadigde voorruit

Is uw voorruit beschadigd of zit er een sterretje in de voorruit?

Een sterretje in uw voorruit wordt snel gerepareerd en in de meeste gevallen is deze reparatie gratis. Het is echter noodzakelijk om de beschadiging op tijd te laten repareren om te voorkomen dat deze in een scheur verandert. In het laatste geval zal het noodzakelijk zijn om de volledige voorruit te vervangen, wat vaak van invloed is op het eigen risico.

Klik hier om schade aan uw voorruit te melden.

8. Tesla Sentry Mode

Wat is de Tesla Sentry mode?

Bewakingsmodus(Sentry Mode) is een functie waarmee je de omgeving van je Tesla kan laten bewaken op verdachte activiteiten wanneer deze is geparkeerd en vergrendeld op bepaalde locaties. Wanneer een verdachte beweging wordt gedetecteerd, reageert je auto afhankelijk van de ernst van de dreiging.

Hoe zet ik de Tesla Sentry mode aan?

Alle Tesla's met een bouwjaar na 08-2017 kunnen de Tesla Sentry mode ondersteunen.

Om de bewakingsmodus in te schakelen, ga je naar 'Bediening'> 'Veiligheid en beveiliging'> 'Bewakingsmodus'. De bewakingsmodus kan ook worden ingeschakeld via spraakbediening of de Tesla-app. Maar niet als de auto zich bij een Supercharger bevindt, blijft de bewakingsmodus actief totdat het batterijniveau is afgenomen tot minder dan 20%. Je Tesla-app brengt je op de hoogte als de bewakingsmodus wordt uitgeschakeld als de batterij bijna leeg is.

Bron Tesla: https://www.tesla.com/nl_BE/support/

Welke USB-stick kan ik het beste gebruiken voor de Tesla Sentry mode?

Vanaf 2021 worden Tesla's standaard voorzien van een USB-stick. Tesla raadt een USB-stick aan met een leessnelheid van 400 mb/s. Zoals bijvoorbeeld deze.

Hoe krijg ik de Sentry Mode film van mijn USB-Stick?

Om gebruik te maken van zowel de dash cam als Sentry Mode moet je een USB-stick in één van de twee voorste USB poorten plaatsen. (je vindt deze in het voorste vakje in het middenconsole of in het dashboardkastje)

Hoe bekijk ik mijn Sentry Mode filmpjes?

De opgeslagen beelden kan je direct in je Tesla bekijken (wanneer deze geparkeerd staat) via de ingebouwde viewer.
Je kan de video's ook op je computer bekijken. Dan moet je de USB-stick dus even uit je auto halen en in je computer doen.
Er worden losse bestanden van de voor-, achter- en beide zijkanten bewaard en alle opnames worden opgedeeld in stukjes van maximaal 1 minuut. Per minuut heb je dus vier bestanden.
Per event wordt er een nieuwe map (met een datum en tijd code) aangemaakt. Meestal is de beste plek om te zoeken naar het event waardoor Tesla Sentry is geactiveerd in het bestand dat als een na laatste is weggeschreven in de betreffende map.

Hoe voeg ik met Sentry mode filmpje bij mijn schademelding?

Via onze website kan jij de schade melden. Als jij bij stap 3 de schademelding gaat doen kan je hier de Sentry mode film uploaden. Mocht het bestand te groot zijn kan jij het ook delen

Wat kan ik nog meer nu de USB-stick in mijn Tesla zit?

De Tesla Dash cam (ook wel Teslacam genoemd) neemt automatisch op tijdens het rijden. Deze beelden worden ook op de USB-stick opgeslagen en kunnen gebruikt worden om schades en situaties vast te leggen.

Je kan dit zien door het rechthoekige icoontje rechts bovenin. Tijdens het opnemen staat hier een rood rondje in de rechterbovenhoek.

Het beeld van de vier verschillende camera's wordt opgeslagen: één van de drie camera's bij je achteruitkijkspiegel neemt de weg voor je op. De achteruitrijcamera neemt op wat er achter je gebeurd en aan beide zijden van de auto neemt de camera bij het spatbord bij de voorwielen op wat er gebeurd aan de zijkant van de auto.

De beelden van deze camera's worden continue opgenomen tot maximaal een uur geleden. Als je op het icoontje van de dash cam klikt slaat de auto de afgelopen 10 minuten op in een aparte map. Dit doet hij van alle vier de camera's.

Het is slim om na een incident dat je wilt bewaren circa 1 minuut te wachten voordat je op de opnameknop drukt. Anders kan het voorkomen dat het incident zelf net niet opgeslagen wordt.
In de instellingen kan je er ook voor kiezen om, elke keer dat je de claxon van je auto gebruikt, de afgelopen 10 minuten op te slaan. Handig, want dan kan je niet vergeten op de opnameknop te drukken als er iets bijzonders gebeurt.

De beelden van je dash cam kan je gebruiken in het geval van een aanrijding als bewijsmateriaal. Daarnaast is het leuk om bijzondere situaties vast te leggen en bijvoorbeeld privé te bewaren of op YouTube te plaatsen. Denk dan wel aan de privacy wetgeving. Het is waarschijnlijk slim om beelden te anonimiseren door gezichten en kentekens onherkenbaar te maken.

Heb je nog vragen over de Sentry Mode of Teslacam? Neem dan contact op met support@mistergreenlease.be